A legtöbben egyetértenek abban, hogy a megbízhatatlan informatikai rendszer a munkanap egyik legfrusztrálóbb része lehet. Nemcsak a végfelhasználó számára lehet frusztráló, de a nem hatékony infrastruktúra működtetése rendkívül költségessé is válhat a szélesebb üzletág számára.

Miért olyan fontos az IT megbízhatóság?

A legtöbb alkalmazott nem tud a szervezete informatikai infrastruktúrájának napi működéséről. A vállalkozások mögött álló infrastruktúra hihetetlenül összetett lehet, több mozgó alkatrészből áll, és sokkal többet nyújt, mint egy levelezőrendszer, WiFi és nyomtatóhoz való hozzáférés. Az alkalmazottak vevői rendelések feldolgozásának lehetővé tételétől kezdve az adatbázisok integrálásáig és a vállalkozás webhelyének folyamatos működtetéséig a vállalkozások egyre inkább ki vannak szolgáltatva a potenciálisan megbízhatatlan infrastruktúra kiszolgáltatottságának mindennapi rendszereik működtetéséhez.

A megbízhatatlan infrastruktúra nem csak fejfájást okozhat, hanem több ezer euróba is kerülhet egy vállalkozásnak. Valójában a Gartner előrejelzése szerint az állásidő átlagosan 5600 dollárba kerül a vállalkozásoknak percenként. Szóval hogyan lehet elkerülni egy ilyen drága problémát?

A kérdés megválaszolása érdekében összeállítottunk öt kulcsfontosságú lépést az infrastruktúra megbízhatóságának növelésére.

Vegye figyelembe az infrastruktúra korát

Bár az IT-munkaterhelések virtualizálása némileg normává vált, még mindig számos vállalkozás dönt a helyszíni örökölt infrastruktúra üzemeltetése mellett. Míg a szolgáltatásban ezzel a működési móddal nincs semmi baj, komoly problémák merülhetnek fel, ha a frissítések elmaradnak, vagy a hardver elavulttá válik.

Ha továbbra is a helyszíni infrastruktúrát kívánja üzemeltetni, ajánlatos naprakészen tartania a készlet általános karbantartását, rendszeres javításokkal és frissítésekkel, valamint szükség esetén az elavult hardverek cseréjével. Fontos azonban megjegyezni, hogy bár ez viszonylag könnyen kezelhetőnek hangzik, gyorsan egy hihetetlenül költséges infrastruktúra-modellé válhat.

Szükség esetén növelje az erőforrásokat

Számos dolog befolyásolhatja az infrastruktúra megbízhatóságát, de a problémák egyik leggyakoribb oka a tárolás. Gyakran előfordul, hogy a webhelyek és hálózatok terhelésnek vannak kitéve nagy forgalmú időszakokban, vagy az adatbázisok összeomlanak, amikor elérik a tárhely korlátokat. Az egyik legegyszerűbb módja annak, hogy informatikai infrastruktúrája egész évben megbízható legyen, ha gondoskodik arról, hogy szükség esetén könnyedén skálázzon vagy csökkentsen.

Készítsen biztonsági másolatot

Sajnos valószínű, hogy vállalkozása élettartama során valamikor leállásokkal kell szembenéznie. A kiterjedt kiberbiztonsági fenyegetések számának folyamatos növekedése mellett pedig soha nem volt ennyire fontos a katasztrófa utáni szilárd helyreállítás, vagy (legalábbis) egy tartalék terv, amely biztosítja, hogy a kritikus műveletek ne legyenek érintettek. Az egyik leghatékonyabb módszer annak biztosítása, hogy egyetlen hibapont se legyen, és meg tudja osztani a kockázatokat több szerver, hálózati szolgáltató és adatközpont között.

Migráció a felhőbe

Az informatikai megbízhatóság biztosítása érdekében minden eddiginél több vállalkozás helyezi át munkaterhelésének egy részét vagy egészét a felhőbe. Kétségtelen, hogy a felhőre való migráció jelentősen megkönnyíti a vállalkozások számára, hogy jelentős megtérülést érjenek el informatikai infrastruktúrájukból. Míg a felhőre való migráció és a felügyelt tárhelyszolgáltatóval való együttműködés felesleges költségnek tűnhet, az áttelepítés fantasztikus lehetőség a rendszerek ésszerűsítésére, a terheléselosztási alkalmazásokra, és időt takaríthat meg a vállalkozása számára igazán fontos dolgok elvégzésére.