Indiában egyre növekszik az adathalász-támadás. A kiberbűnözők új és innovatív módszereket használnak arra, hogy ártatlan felhasználókat rávegyenek egy rosszindulatú e-mail megnyitására vagy egy olyan linkre való kattintásra, amely olyan rosszindulatú szoftvereket tartalmaz, amelyek a felhasználók személyes adataiba kerülhetnek, beleértve a pénzügyi veszteségeket is.

A Microsoft 2021-es Globális Tech Support Scam Research jelentéséből kiderül, hogy az indiai fogyasztók 2020 januárja és 2021 májusa között viszonylag magas, 69 százalékos átverésekkel való találkozási arányt tapasztaltak. Ez azt jelenti, hogy a megkérdezett fogyasztók közel felét rávették az átverés folytatására, és az átveréses interakciókat folytatók 31 százaléka 2021-ben pénzt veszített, ami 17 százalékpontos növekedést jelent 2018-hoz képest.

A jelentés szerint az elmúlt 12 hónapban 10 indiai fogyasztóból hétnek volt a célpontja technikai segítségnyújtással foglalkozó csaló. A kiberbűnözés megugrása miatt nagyon fontos, hogy az emberek tudják, hogyan maradjanak biztonságban az interneten. A Microsoft Security öt módszert ajánl, amellyel elkerülhető, hogy a technikai támogatással kapcsolatos csalás áldozatává váljon:

  1. Óvakodjon a kéretlen műszaki támogatástól: A szolgáltatók vagy cégek soha nem kezdeményeznek kéretlen telefonhívásokat technikai támogatásért. Ha Ön nem kért műszaki támogatást, akkor ők sem fogják felhívni Önt, hogy műszaki támogatást ajánljanak. Vigyázzon, a csalók gyakran hamisítják a hívószámot.
  2. Ne törődjön a sürgős cselekvésre való felhívást tartalmazó felugró ablakokkal: A legális tech cégektől kapott hibaüzenetek soha nem tartalmaznak telefonszámokat. Az olyan böngészők, mint a Microsoft Edge, a Microsoft Defender SmartScreen segítségével blokkolják az ismert támogatási csalóoldalakat.
  3. Ne fizessen kriptovalutával vagy ajándékkártyával: Ha technikai támogatást kértél, előre közlik veled, hogy lesz-e díj, és ez a díj soha nem kriptopénz, például Bitcoin vagy ajándékkártya formájában lesz.
  4. Győződjön meg arról, hogy a készülékén lévő összes alkalmazás törvényes: Soha ne töltsön le szoftvert harmadik fél weboldaláról vagy e-mailben található linkről. Csak hivatalos webhelyekről, hivatalos partnerektől vagy digitális terjesztési platformokról, például a Microsoft Store-ból töltsön le szoftvereket. Mobileszközein csak a hivatalos alkalmazásboltból töltsön le.
  5. A személyes adatok védelme: A legális technikai támogatás soha nem fogja elkérni a jelszavát, az Aadhar-számát vagy más személyes adatait. Ha már tapasztaltál tech support átverést, távolítsd el a csalók által telepített alkalmazásokat, futtass biztonsági ellenőrzést, állítsd vissza a készülékedet, és változtasd meg a jelszavaidat. Amennyiben fizetett, hívja fel a lehető leghamarabb a hitelkártya szolgáltatóját.