Ügyfelünk egy egyszerű, azonban annál mélyebb problémával keresett meg minket: túl sok spamet kap.

Alapvetően email megoldását nem akarta volna lecserélni - mivel az egy komplex megoldás része, ami sok más funkciót is biztosít részére - így egy olyan megoldással áltunk elő, ami esetén nem szükséges a meglévő email megoldást megbolygatni: Proxmox Mail Gateway, melyet a meglévő email szerver elé lehet helyezni.

Proxmox Mail Gateway hálózati helye

A fenti megoldással minden, internetről érkező levél, egy VPS-ben futó Proxmox Mail Gateway szerverre került irányításra (egyszerűen az MX rekordok módosításával) majd a már megtisztított email forgalom innét került átküldésre a tényleges levelező szerverre. Ebben a projektben a kimenő levelek nem mennek keresztül a PMG szerveren, azok a korábbi módon közvetlenül kerülnek kiküldésre, azonban a PMG ilyen funkcióval is rendelkezik, ha valakinek olyanra van szüksége.

A projekt keretében nagy vonalakban az alábbiakat végeztük el:

  • Proxmox Mail Gateway ingyenes verziójának telepítése
  • Helyi DNS szerver feltelepítése és beállítása RBL szűrők rate-limitje miatt
  • Megfelelő RBL/DNSBL listák beállítása
  • Korábban SPAM-ként beérkező levelek elemzése alapján egyedi Spamassassin pontozási szabályok létrehozása
  • Egyedi Spamassassin szabályok beállítása
  • Ügyfelünk által biztosított SPAM és HAM emailek alapján a spamszűrő adatbázisának betanítása

Ezen lépések elegendőek voltak, hogy a spamek 95%-át azonnal megfogjuk, a maradék átcsúszott levelek alapján pár további finomhangolással sikerült a spamek 98%-át kiszűrni, úgy, hogy a fals-pozitiv találatok aránya 3% alatt maradt.